Een weekeind als geen ander

Het afgelopen weekeind was het Belgisch Quiltweekeind georganiseerd door KATRIEN en daarom zat ik al om 8,45 uur in de trein richting Vlissingen.
Waarom Vlissingen????  Omdat ik zou meerijden met Marjon uit Amsterdam maar die was tijdelijk in een huis in de buurt van Vlissingen. Mijn echte bagage was al met Judith mee naar Westouter meegenomen afgelopen woensdag. Is het nog te volgen???

Goed, het weekeind in Westouter begon eigenlijk met een bee in Poperinge alwaar we netjes op tijd aankwamen. Marjon heeft lekker door kunnen rijden ondanks de miezelregen. We konden aanschuiven bij de lunch, het aperatief hadden we gemist maar dat was niet erg. De lunch wat voor mij een pompoensoepje, een "croq met groentjes" en een tonic.. Het was heerlijk. Daarna konden we "overstappen" naar een andere grote tafel en hebben we nog wat steekjes kunnen prikken aan de werkjes en lekker kunnen babbelen. Er waren een aantal dames die niet mee gingen met het weekeind. Niet erg want babbelen kan je met iedereen !!

Om precies 6 uur mochten we ons melden bij het huis Outside !!, beslist niet eerder. Dit omdat Katrien en Inge de tafels in orde moesten maken, de boel verder moesten organiseren en dat gaat nou eenmaal niet wanneer er 20 quilters rondlopen met vragen waar ze mogen slapen en of er nog iets gedaan moet worden. Exact 6 uur waren op de "plaats delict" op de Rode Berg. Het quiltfeest kon beginnen.Dscf0474_2

De kamers waren al verdeeld dus kon ik naar boven, 1e verdiep naar het kamertje waar ik me voor het 5e opvolgende jaar te slapen kon leggen. Alleen liep er nu een flinke straal water over de vloer….. Dus verderop in de gang was er nog een kamer en nadat ik had besloten dat ik er alleen wilde slapen en geen gezelschap van muggen nodig had heb ik me daar geinstalleerd. (er moesten zeker zn 20 muggen vermoord worden)

Dscf0477_2

Hier een overzicht van onze ruimte waar we konden werken. Zie links Gudrun staan en kijk ook iets naar het midden, daar loopt Gudrun weer door het beeld !! (fotografisch grapje)..

Na een laaste hapje gistermiddag, nadat we het hele weekeind ons konden volstoppen met lekkere hapjes, heerlijke maaltijden gekookt door Filip en koksmaatje Sarah, streeklekkernijen en zelfs met tijdens een nordic walken route met Shirley geplukte bramen was het vandaag afkikken.. Gister met Marjon weer mee terug gereden naar haar "zomerhuisje" en daar kwam Otto me weer ophalen. Het was een lange week geweest want hij had zn avontuur bij de Zonnebloem ook achter de rug.

Goed, het weekeind is weer geschiedenis, op naar het volgende jaar, het volgende Belgisch weekeind want ik ben zeker dat Katrien, Filip – Jose en Sarah ons weer een goed weekeind willen en zullen bezorgen !! Het was echt fantastisch…


5 Reacties

  1. Leuk, ik lees op verschillende blogs over dit weekend. Iedereen is super positief !

  2. jammer dat het alweer voorbij is.Fijn dat je er weer bij was.

  3. leuk hé zo’n weekend! zalig nagenieten nu

  4. Ik zit nu na te genieten en raad eens: met een glaasje rode wijn!

  5. Hmmmmm…. rustig nog nagenieten!
    Blij dat jij en ik en alle anderen er bij waren!

Geef een reactie

