topje af

Roze deze keer. Want er is weer een top af. Jazeker, de top van de jellyroll en daar zitten veel roze, rode en bruine stofjes in.
Img_0212 De sashing (banen tussen de blokken) zijn iets smaller, had er niet genoeg stof voor. Ook voor het maken van een binding (afwerking) van een quilt had ik niet voldoende stofrepen meer. Nu had ik nog een fleece deken van Ikea en daar heb ik de top ondersteboven op gelegd, vastgespeld natuurlijk en toen langs de randen vastgestikt. (http://sommeke.web-log.nl/ heeft hier al eens eerder over geschreven) Dan de boel gekeerd zodat buiten weer buiten zat. En smal langs de rand doorgestikt. Morgen gaat de —tsja, hoe moet je het noemen want het is geen quilt, het zijn maar 2 lagen — onder de machine waar ik hem ga quilten. 12 april moet ie af zijn en dat gaan prima lukken.

Zaterdag heb ik nog een mooi koffertje op wielen gekocht om mn schilderspul in te stoppen.Img_0216

Hier is ie dicht, de voorklep kan open en daar kunnen verf tubes in, in het deksel kunnenImg_0217  de penselen en palet. In het grote vak natuurlijk andere grote dingen.. mn hobby is nu mobiel…

4 Reacties

  1. Hoi Ing,
    Wow wat een mooi koffertje, kan natuurlijk ook veranderen in een Quiltkoffertje!
    Handig hoor.
    Groetjes, Laura

  2. Oooh mooie top! Is het quilten goed gegaan?

  3. Mooie top hoor.En wat een verschillende patronen en rollen heb ik al gezien.Steeds weer leuk.
    mooie koffer heb je gekocht.

Geef een reactie

