Zomaar een doordeweekse dag

Vandaag is een doordeweekse dag, donderdag. Hier in mijn woonplaats is het dan marktdag. Maar ik ga niet naar de markt, ik ga naar een quiltbee. Gezellig en leuk. Even babbelen over quilten. En over het quiltweekeind dat er aan zit te komen. Nog een week en dan moet alles klaarstaan.. Zal straks even een krat klaarzetten waar ik de spullen in kan stoppen. Wil bv ook de senseo meenemen (dat kan nu omdat we een andere koffiemachine hebben) en de waterkoker en natuurlijk senseo padjes…

Eigenlijk is er niet zo heel veel gebeurd de laatste dagen, mn vestje vordert al aardig, het begint een vest te lijken. De mouwen heb ik gebreid op een korte naald maar niet rond zoals wel in de omschrijving stond maar ach, dat naadje maak ik wel netjes dicht. De ronde pas is een flinke klus, begonnen met zn 350 steken op die naald…. Nu zijn het er inmiddels nog maar 180 ongeveer. Als het vestje klaar is -hoop dat dat nog lukt voor het quiltweekeind- maak ik even een foto. Nu is er nog niet veel aan te zien, het is een berg breispul !!.

Oja, schilderen heb ik wel gedaan gister, het poortje (de aquarell) is klaar om in een passepartout gedaan te worden en dan kan ie mee naar de Algemene Leden vergadering van ons gebouw. Kan ik laten zien wat mijn bedoeling is… 27022008166

Ziet er wel goed uit he?? Aan de linkerkant zie je wat groen.. In het echt, dus wanneer de schildering aan de muur zit moet daarvoor dus een grote pot met een plant (klimplant) komen te staan en die moet dan ook zn beetje over de schildering heen gedrappeerd worden zodat het net echt lijkt..

Het schilderij met de hondjes is nog niet naar mn vriendin toe, heb haar nog niet gesproken nadat ze weer thuis is gekomen uit Barcelona. Ze zal het er wel moeilijk mee hebben…dus maar even met rust gelaten. Dat komt wel weer. Misschien gooi ik er vandaag een mailtje tegenaan.
Mijn andere werkje (een tweeluik a la Ton Schulten) heeft gister aardig wat verf gekregen, het ziet er nu wat beter uit. Helaas geen foto gemaakt, dat moet ik volgende week even doen. maar op de website van Ton kan je zien welke stijl het is. Ton Schulten 30012008142

Mijn beginnetje

tot later weer

3 Reacties

  1. Doe mij maar de aquarel poort! Moooooi!
    En tot volgende week IRL! ;-))))

  2. Ik kan me voorstellen dat het druk, druk, druk wordt. En net als Yvonne, aquarelpoort vind ik heel erg mooi. Succes met de voorbereiding van het quiltweekend!

  3. Ik vind de aquarel al heel mooi, een uitdaging hoor om dat zo groot uit te gaan werken.

Geef een reactie

