K en N stenen

Tijdens het Belgisch quiltweekeind vorig jaar oktober heb ik tijdens een open dag in een atelier van een steenhouwer twee kiezel stenen gekocht. Op -eigen in – deze stenen waren de letters K  en N uitgehouwen. Ingekleurd met licht blauwe verf. Tijdens het weekeind heb ik de stenen in papiertjes verpakt en gekoesterd in mn tas. Veel later, thuis kwamen ze uit de tas en werden gekeurd door zoonlief en vriendin.
Dit alles met het idee er "iets"  van te maken.

En ja, het is "iets"  geworden.

Img_0148

Een naambordje voor aan de gevel van het nieuwe huis van zoon en vriendin.

Tijdens een missie vuil wegbrengen naar het afvalstation zag ik in een container heel mooie donkergrijze tegels liggen. Het waren er 6 !!  De mooiste heb ik eruit gezocht en meegenomen want wie weet geschikt voor mijn "iets".
De kiezelstenen heb ik op de tegel geplakt met een soort superkit en de letters van de namen gewoon met acrylverf opgeschilderd.
Img_0149

Hier zie je dat de kiezelstenen echt uitsteken…

Nu moet er nog een laagje blanke lak over en dan moet ik op zoek naar een manier op de tegel tegen de gevel te hangen. Gaatjes boren gaat niet, dan barst de tegel in stukken. Iets anders dan maar voor "iets"…

K en N hebben de tegel gezien en helemaal goedgekeurd !!! (toch wel fijn hoor..hihi).

3 Reacties

  1. wat mooi Ingrid, ik stuur de link ook even door naar de lettersteenkapper…

  2. Prachtig! Misschien ophangen met een metalen ophangding? Klinkt onduidelijk zeker? Hoe had de steenkapper z’n eigen steen naast de voordeur weer opgehangen? Ik weet het niet meer juist, maar zo iets bedoel ik. 😉

  3. Leuk idee voor de stenen.

Geef een reactie

