kapotte kiezen, brillen en lampjes

Vorige week brak ik een stuk van mn linkeronder-achterste kies. De tandarts heeft het ding na een verdoving weer kunnen opbouwen. Heel vervelend maar goed, het ding functioneert weer naar behoren, hoewel, warm en koud is wat gevoelig aan de kies…

Een paar dagen later wilde ik mn bril boven op mn hoofd zetten, had hem even niet nodig en om het ding niet kwijt te raken zet ik dan de bril op het hoofd.. heel handig hoor… zoeken is altijd lastig (een telefoontje kan je bellen en dan op het rinkelen afgaan maar een bril rinkelt niet)… Toen ik iets wilde pakken stootte ik mn bol en mn bril… en toen vloog er een pootje los. Finaal afgebroken !!.
Dus naar de brillenwinkel om het ding te laten maken nadat ik eerst een reserve brilletje uit de kast heb gevist.
Bril kon gemaakt (gelast) worden maar zou er niet steviger op worden. Bij een andere brillenwinkel heb ik een nieuwe bril laten aanmeten – een kunststof montuur. Die bril met afgebroken pootje zou trouwens een titanuim montuur zijn… maar was dat niet. Vandaar dat ik al heel lang met een heel nare schuurpapieren huid rondloop. Hopelijk is dat over als de nieuwe bril klaar is. Voor 100 euro heb ik een mooi montuur, kunststof glazen, ontspiegeld en nog wat…

En dan kapotte lampjes….
De kerstboom staat nu in de kamer, versiert met ballen en lampjes. Ik had een doosje met een snoer van 100 lampjes, die wilde ik erin, lekker veel van die priegellichtjes erin. Snoer kwam zo uit het doosje (vorig jaar gekocht voor 2 euro!!! bij de supermarkt) en dat heb ik natuurlijk eerst de lampjes geprobeerd in het stopcontact in de keuken. En ze deden het. Dus het snoer ging in de boom, helemaal rond en nog eens rond en nog eens.. en toen de stekker in het verlengsnoer…. En er was GEEN licht…. stekker er weer uit. ander verlengsnoer gepakt en geprobeerd.. niets…
Snoer weer uit de boom en weer in de keuken in het stopcontact gestoken… en daar weer licht… Je zou er toch gek van worden…???!!!??

Uiteindelijk staat nu de boom, op de grond, met het snoertje met 35 lampjes erin. Deze keer zilveren (nou ja…zilver??) ballen/versiering erin, heel anders dan de bordeaurode/gouden versieringen van vorige jaren. Morgen maak ik even een foto voor het blog..want een stukje kerstsfeer mag best wel…

Otto kwam thuis met een fantastisch boeket omdat hij zn laatste vergadering heeft bijgewoond.. januari is zn pensioen datum..

2 Reacties

  1. Hoi, ongeluk komt toch altijd in drieen? Dan heb jij je portie wel even gehad… kies, bril en lampjes, dat is drie!
    En dan een mooie bos bloemen op tafel….
    lang leve het pensioen!
    groetjes

  2. Lampjes van 2 euro zijn niet bestemd voor de woonkamer. Wist je dat niet?
    GRAPJE!
    Grappig verhaal al zal je er tijdens het wisselen niet mee gelachen hebben….

Geef een reactie

