Irissen

Afgelopen woensdag heb ik mn laatste schilderij mee naar huis genomen. Heb er zeker wel een week of 5 aan gewerkt op de woensdagen les bij Max. Het was nu droog (olieverf moet zeker een week drogen wil je het kunnen aanraken) en kon dus mee in de auto zonder af te geven. Het staat nu op de slaapkamer waar het opgehangen moet worden. Een ander schilderij (aquarell van een gebouw in het Alhambra).Irissen

Hier dus de irissen.

Inmiddels ben ik al weer met een volgend doek bezig.
Het is naar een foto uit een fotoboek met allerlei landschappen. Ziet er nu nog wat futoristisch uit maar het wordt volgens mij wel aardig. Max -de kunstenaar waar we les van hebben- roept steeds maar dar het een mooi ding gaat worden.28112007094  Tijdens de les zegt hij niet veel, laat me mijn gang gaan met de verf. Geeft helemaal geen commentaar… en dat geeft mij het gevoel dat ik maar zn beetje sta te knoeien… maar goed, misschien wordt het wel wat. Volgende week weer een foto. Dat middelste donkere vlekje is een soort van rotsblok met water eronder, het gebied eromheen moet een soort zandbodem voorstellen waar dat water in van die beekjes loopt… zoals op het strand… de bergen op de achtergrond moeten nog wat vager worden en de opkomende zon nog iets meer stralend.. Het komt wel goed.

3 Reacties

  1. Jij bent gewoon een kunstenares. Echt, ze zijn schitterend! Wat goed dat jij dat kan!! Groetjes, Marjolein.

  2. Hoi Ingrid,

    Vind het prachtig! jee mooi hoor die irissen en het andere schilderij wordt vast net zo mooi, begin ziet er al goed uit.

    Doei doei
    Angela

Geef een reactie

