Tanden en Kiezen

Gister schreef me een kennis dat hij 2 kronen had gekregen en daar een hele ochtend mee zoet was geweest. In mijn "jeugdige overmoed" schreef ik hem dat ik eigenlijk alleen maar voor de halfjaarlijkse controle naar de tandarts ging en mijn kauw- en bijt materiaal nog prima in orde was…..

Vanochtend heb ik tijdens het boodschappen doen een greep gedaan naar een zakje heerlijk verse meergranen bolletjes. En omdat Otto met een besdobde deusss thuis zit dacht ik dat het wel een lekkere lunch zou worden. Met oude kaas en cranberry pate… mmmmm…
Dus om half 1 de bolletjes gesneden en gesmeerd en lekker opknabbelen.. heerlijk… tot ik opeens een knal hoor en voel in mn hoofd..in mn mond om precies te zijn.
Heel moeilijk tussen al die meergranen in mn mond gevoeld waar de knal vandaan kwam en ja hoor, achterste kies links onder, een gleufje erin en PIJN…..
Nadat ik met moeite mn mond had leeggemaakt heb ik het stukje kies los gekregen. Het was een flink stuk eigenlijk.

De tandarts was weer aanwezig om 1 uur en die heb ik maar direct gebeld, kon vandaag of morgen nog wel een afspraak maken (maar als het pijnlijk was kon er wel iets geregeld worden)…. het was dus pijnlijk..!! Om 5 over half 2 kon ik terecht, mn stukje kies maar meegenomen..
Geert (de tandarts is een broertje van Janneke Salentijn en we hebben hem al heel erg lang) keek eens en vertelde me dat een verdoving wel op zn plek was… mmmmmm ik heb het niet op naalden.. maar goed, als hij een verdoving aanbiedt zal het nodig zijn denk ik dan maar..

Na ong. 10 minuten in de stoel had ik een dood vogeltje in mn mond en kon de restauratie beginnen. Het voelde nog wel wat hoor, verdoving was niet echt totaal. Maar om 2 uur stond ik weer buiten, met een dikke tong, dikke lippen (daar is dus geen botox voor nodig, ga gewoon naar de tandarts….) en een opgelapte kies…
Eten en drinken mocht pas weer als de verdoving uitgewerkt is… Ik ga dus nu een kop thee proberen, het is nog wel wat dovig maar ach, ik heb dorst en die verdoving smaakt heel smerig…..

4 Reacties

  1. oeioeioei
    hopelijk snel weer beter!

  2. Gelukkig kon je meteen terecht :o)

  3. Ieekkes tandpijn! Beterschap!

    besdobde deusss = verstopte neus? Ernstige vraag hoor!

  4. Ja, dat komt ervan he, als je de goden verzoekt!! LOL Hoop dat het helemaal verholpen is nu! Vreselijk vervelend om kiespijn te hebben maar je kon daar wel super snel terecht hoor! Nu kunnen jullie gezellig samen uitzieken op de bank !! LOL Groetjes, Marjolein.

Geef een reactie

