celtic

Celtic was de Bee-les van vandaag.

Ik kreeg een velletje papier toegestuurd, een kopietje uit een Japans boek en een patroononderdeel. Maar verder niets.
Op goed geluk heb ik een lapje gekocht met allemaal rondjes erop en daarbij een oranje lapje waarvan ik dan het biesbandje van kon maken.

Img_0070_2 En vanochtend om 9 uur moest ik me dus melden bij de Bee in Papendrecht. Het was mn eerste keer bij deze groep. Het was heel gezellig, wat oudere dames maar ach, dat maakt niet uit, de dames werken over het algemeen met de hand maar maken af en toe ook een uitstapje naar de machine. Img_0079

Dit is een stukje van het "patroon" waarvan ik moest werken. Het was een ingewikkeld patroon maar wel mooi. Nu dus aan de slag, nog van een donkere batik (eentje uit de kast) blaadjes geknipt en die op  de juiste plek op de rondjeslap gelegd. Het patroon opgetekend en dan kan je de blaadjes gaan rijgen. (dat heb ik dus niet gedaan, krijg ik vast nog spijt van) En dan aan de slag met het biesbandje. Alleen moet je dan wel goed kijken hoe je patroon loopt..

Zo gaat het eruit zien, dit is natuurlijk maar een klein stukje van het patroon maar nu ik er wat verder mee ben ziet het er wel heel mooi en kleurig uit.Img_0080_1  Morgen weer verder.. en toch maar even die blaadjes oprijgen denk ik….

5 Reacties

  1. Ziet er al spannend uit! (‘k zou ook rijgen)

  2. deuuhh je begint met een oranje lapje, daarna wordt het meer een donkerder lapje met oranje lint en dan is het paars? Heb je de stof eerst geverfd dan? Ben zéér benieuiwd wat dit gaat worden. Dus een Bee is een cursus van bepaalde tecnieken?
    Liefs
    Genoveva

  3. Jij hebt weer wat om te laten zien, zaterdag, Ingrid. Het ziet er ingewikkeld uit, ben benieuwd, gr. Femke

  4. Mooi hoor, wel een priegelwerk hé, dat Celtic op de hand. Ben je er inmiddels al verder mee?
    Groetjes, Marjolein.

Geef een reactie

