lapjes lapjes

Lapjes, groene lapjes Img_0071

Dit moet een babyquiltje worden, een goede, heel goede collega van Otto is zwanger en hij heeft gevraagd of ik haar een quiltje wil maken. Op goed geluk heb ik deze lapjes gekocht en ze zijn goed bevonden. Nu nog een patroon, maar daar moet ik nog eens goed over nadenken. Nog geen idee. Het quiltje zal ongeveer 1×1 mtr moeten worden. Dus blokken en dan nog een rand erom. De stof daarvoor heb ik nog niet.

Intussen heb ik wel wat anders gedaan, badhanddoeken geborduurd.Img_0065

Ze gaan as maandag met mn hulp mee want ze zijn van haar vriendin. Ook wel mooi geworden dacht ik. Het borduurgeld wel waard.

Nu nog die 4 truien waar veel borduurwerk op komt. Vandaag heb ik uitgerekend wat de kosten daarvoor gaan worden en ik kreeg een acoord dus ga morgenmiddag als ik terug ben van de Alblasserwaardse Bee maar beginnen met een aantal border-collie borduurtjes.  Oja, die Bee morgen, daarvoor kreeg ik een papiertje met een paar lijnen. Er stond op dat ik dan wel wist wat ik moest doen. Nu had ik een week tevoren gevraagd wat ik MEE moest nemen naar de Bee -die morgen dus een workshop celtic werk is. Mee nemen – tsja, ik weet het nu nog niet dus heb ik maar wat in het valiesje gepakt. Een snijmat/strijkmat met rolmes en strijkijzertje. Een lap en nog een lap waar ik de biesjes van ga maken. Img_0070_1

De biesjes dus van een oranje batik (mooi voor biesjes want het is heel vast geweven en rafelt niet zo erg), als onderlap een fraaie met allemaal bolletjes… en nu bleek vanmiddag dat ik ook nog een soort van andere lapjes moest meenemen en daarvoor heb ik dan een donkerbruine batik gekozen in een kleur van de onderlap. Morgen zie ik wel weer wat het moet worden. Naalden en speldjes zitten ook in het valies en natuurlijk mn "gewone" quiltspullen.

Morgen verslag !!!

2 Reacties

  1. leuke stofjes! resultaat ook laten zien hé!

  2. Ik ben ook curieus wat je morgen te showen hebt!

Geef een reactie

