Schamen

Je moest je schamen zou mn moeder vroeger gezegd hebben als je met iets begonnen bent maar het niet af had gemaakt.. Zo dus ook met dit weblog.. foei foei, het werd toch wel tijd dat er weer eens wat geschreven werd.. Dus nu "maar even" doen dan…..

Er is veel gebeurd de afgelopen tijd. Een quilt is af !! Img_0042_1 Hij heet "Sterren in de nacht" en is gemaakt van puzzelblokjes. Je kreeg per 14 dagen een zakje thuis met daarin een aantal mallen en van die mallen kon je een sterrenblokje maken. Heel gepuzzel dus, soms zag ik dat heel donker in en was het nacht eer ik het blokje goed in elkaar had. De rand is veel meer paars in het echt dan op de foto. Je zal deze sterren vast wel een keer in het echt zien.

En toen viel er een envelop in de brievenbus met licht blauwe stof !!! voor de border van de DJ. Inmiddels heb ik ook een quiltpatroon opgehaald bij een vriendin zodat ik deze quilt ook eindelijk af kan maken. Nog 1 rand langs de quilt zetten en de border kan erlangs gezet worden. Dan is het een kwestie van quilten, uren maken.. oei oei, bedenk nu opeens dat ik dan wel licht blauw quiltgaren moet gaan zoeken..lijkt me het mooist.

Inmiddels heb ik een dametje uit Breda de edele hobby quilten bijgebracht..Img_0033_2_1 hier ligt haar eerste resultaat op mijn bed uitgespreid. Ze wilde iets wat heel eenvoudig was maar ik heb haar kunnen overtuigen dat een paar patchwork blokken erin wel heel erg mooi zou zijn. Deze quilt is ook quilt as you go gedaan. Ze is nu bezig met de rand rondom, gewoon gladde stukken stof aanelkaar gezet en die is ze nu weer braaf met de hand aan het quilten. Dat is ook wat ze eigenlijk het leukst vind… Ze moet nu nog leren om op de rocking stitch methode te quilten, maar dat komt wel. Ze heeft er heel veel plezier in.

Er kwam nog een reunie langs van Otto zn Talinggangers. Heel gezellig met het stel in een zolderkamertje van het Hystorisch genootschap Charlois gezeten en oude foto’s mogen snuffelen. Intussen koffie met gebak genoten… En na afloop op de foto….en daarna aan de borrel in Capelle en toen door naar een restaurant voor het diner. Heel gezellig deze keer, leuk ook om al die oude foto’s te bekijken.. Het genootschap is in een oud dijkwoonhuis in een straat waarachter vroeger mijn overgrootvader heeft gewoond..

En zo kom ik langszamerhand weer bij het heden aan. Gister heb ik de borduurmachine lekker het werk laten doen. Via via kwam ik een kerstman tegen, zo leuk. Img_0060 Een werk om te maken maar gewoon leuk. Deze komt dus in het raam in de hal te hangen. Er is ook nog een kerstboom…… die moet er ook maar gemaakt worden natuurlijk. Hier is mijn machine aan het zwoegen !!

Img_0061 Dit is het totale resultaat. Nu moet de boel nog met een draadje of gekruld ijzerdraad aan elkaar gezet worden.

De kopImg_0062 is heel dit opgevuld, het is een echte kerstman geworden, zn gezellige dikkerd..

Oja, ook nog even tussendoor bezig om de huisraad van zoonlief te verkopen op internet. Hij gaat samenwonen en dan is bijna alles dubbel.. bovendien hebben ze een woning gekocht, als het goed is gaan ze een dezer dagen hun handtekening zetten onder het contract!!. Wat een nieuws he??

3 Reacties

  1. Ho ho ho da’s een mooi kerstmanneke!

  2. Ha Ingrid, meid wat ben je toch weer creatief, die eerste qyuilt is prachtig zeg, ik hou wel van het donkere.
    Ja de kerst dat maak je natuurlijk ook zelf. Ik vind het razend knap.
    Heel veel suc6 en ik ben blij dat je toch weer wat geschreven hebt.
    Liefs
    Moi

  3. prachtige dingen hier.Je sterrenquilt is prachtig.En die kerstman ziet er al heel leuk uit.

Geef een reactie

