Toetjes als rode draad

Bijgekomen??? van een heel druk en fijn weekeind in Belgie???
Nou, het duurt even hoor eer je dat weer achter je hebt kunnen laten. Het weekeind was heerlijk, gezellig en heel leerzaam weer.

Vrijdagochtend heeft Otto me naar Hoevenen gebracht waar ik ben overgestapt in de auto van Lutgart. Van daaruit naar Wilrijk gereden. Na een kop koffie/thee hebben we alle rommel (dat bedoel ik natuurlijk niet als rommel) in de auto van Anne gepropt en met de potluck tussen Yvonne en mij in (dus redelijk veilig) zijn we naar Poperinge gereden. Precies op tijd voor het apperatief en de dagschotel kwamen we binnen. De keuze was op een uitgebreide tosti gevallen met een flesje water. Daarna een heerlijk ijsje als toetje…mmmm… die toetjes lopen als een soort rode draad door dit weekeind.
Na de lunch gingen we naar een andere ruimte waar de bee plaatshad. Gezellig kwebbelend en handwerkend hebben we bij elkaars werk gekeken en bewonderd. Tot een uur of 5 hebben we zo doorgebracht.

Na afloop van de bee zouden we naar het huis van Hilde waar haar echtgenoot (steenkapper) open huis had en we zijn atelier mochten bekijken. Ik heb twee steentjes gekocht met de letters van Kevin en Nadine. Wil proberen er een naambord van te maken. Het was heel leerzaam en de steenkapper maakt echt prachtige teksten !!!heel fraai werk gezien.

En toen was het dus het quiltweekeind !!!!!. de kamers waren al verdeeld, de spullen werden op de juiste plekken gezet en gelegd, de potluck naar de keuken, de flessen wijn op de juiste plek en de deelnemers begroet !!!..
Het weekeind kon beginnen… met de potluck na een drankje… heerlijk om al die zelfklaargemaakte dingen te proeven.. echt lekker. We zouden direct ook een recept moeten kunnen overhandigen/krijgen daar… Al het lekkers kon worden afgesloten met een toetje… een lekker stukje kaas…mmmm… heerlijk toch… En toen was er het advocaatroommetlangevingers toetje van Truus… dat is pas echt lekker… En dat was dan vrijdagavond… zaterdag was er nog een grote schaal…. en tot klap op de vuurpijl was er voor zondag nog eens een schaal… dus het toetje heeft ons min of meer achtervolgd.. het was echt vreselijk lekker…

We hebben toch wel hard gewerkt, er werden heel veel mooie dingen geshowed op de zaterdagavond en daardoor krijg je toch weer heel goeie ideeen om de eigen lapjesberg "weg te werken"…..
Zelf heb ik een blokje vanSh4
Save Haven onder handen genomen. Het is het vierde blokje inmiddels van de quilt. Heel veel prutswerk en lastig want EQ had het patroon wat doorelkaar gerommeld. Met hulp van Judith en later ook Bibi ben ik toch nog tot wat resultaat gekomen. Het blokje meet 20×20 cm en de kleine stukjes zijn 2×2 cm en dan ook nog eens als driehoekje. Heel klein dus. De NYB blokken heb ik niets of weinig aan gedaan behalve laten zien. Nu thuis kan ik er weer aan gaan werken, wil toch nog een aantal blokken dubbel maken ook. Heb inmiddels al 5 blokken gedaan maar het moeten er wel 12 worden. Misschien morgen nog een blok afmaken.. vandaag al een patroon getekend, de stofjes moet ik nog even bijelkaar zoeken. Het wordt een flitsend geheel..

Net heb ik nog even gesport bij de fysiofitness, versleten dus en even in staat om mn blog wat bij te werken.
Maandag niets gedaan behalve savonds een vergadering van de VvE, dinsdag was een cursus van de VvE en dat was heel erg leerzaam en interessant. Woensdag dus in het teken van het maken van een aktielijstje en dat is weer in het mededelingkastje gegaan. Donderdag het oranje jasje afgemaakt, de SH blok afgemaakt en begonnen met NYB. Als ik puf heb pak ik zo mn stofjes nog even…..

Eén reactie

  1. Het bl;okje is mooi geworden uiteindelijk, bijna niet verwacht dat het nog goed zou komen.

Geef een reactie

