Een paar nachtjes nog

Een paar nachtjes nog slapen en dan is het Belgisch Quiltweekeind. Vrijdagochtend vroeg moeten we in de auto zitten op weg naar Hoevenen. Vandaar ga ik verder met Anne als chauffeur naar Poperinge alwaar een bee is. Na de bee bezichtigen we een atelier van een steenhouwer en dan naar de Rode Berg, naar ons onderkomen voor het weekeind.

Vandaag heb ik alle stofjes die ik denk nodig te hebben ingepakt, patronen geprint die ik denk nodig te hebben, mapjes gemaakt en setjes gemaakt. De naaimachine in orde met alle onderdelen erbij die nodig zijn. Extra naalden erbij, schroevendraaiertje erin. Dan moet er nog een streeklekkernij gekocht worden (dit jaar probeer ik een Dordtse likeur te krijgen) en natuurlijk nog een hartige taart gemaakt. Maar misschien ga ik wel naar de warme bakker voor gevulde speculaas… dat is ook zo heel lekker… en volgens mijheb ik dat nog niet eerder gezien in Westouter. Oja, een flesje wijn voor de avonden. De loterijblokken zitten in de tas, het pakje is er al in, ik ben nu nog wat aan het maken voor bij de bingo – gewoon iets leuks, niets geks… Yvonne !!! hihi, gewoon blijven lezen maar ik zeg niks hoor, laat zelfs geen foto zien !! Morgen zal ik de grote tas eens te voorschijn halen dan kan ik ook daar wat in gaan stoppen. Voor het weekeind wordt wel mooi weer verwacht, kouder dan nu maar wel met een zonnetje. Dus een trui en een lange broek, sokken voor de avond in de sloffen, de pyjama en natuurlijk ook het toilettasje mag al gevuld worden. Oja, niet vergeten een baddoek erin te stoppen.

Gister waren we van plan weer een monsterfietstocht te maken (zeker weer 40 km) maar na 6,8 km kreeg ik een klapband. Jakkes, heel jammer maar we hebben dus de terugtocht gemaakt in de auto van Ewit met de fietsen achterop de twinny. Later zijn we met de auto toch naar Maasdam want het nieuwe huis van Willem en Nicole moesten we wel bekijken. Het was echt prachtig !! kan niet anders zeggen. Nog niet klaar maar casco is al heel mooi, de rest zal zeker ook in orde komen. Wat een klus zeg, je eigen onderkomen bouwen…… alles is dan wel zoals je het echt wilt maar nog pffff. Over een paar maanden zal het wel klaar zijn en kan zeker Willem zn moeder al in haar deel van het huis. In april wilde het stel zelf in het huis kunnen trekken. Ben heel benieuwd hoor.

Morgen ook nog even naar de markt (voor de warme bakker !!!) en spullen in huis halen voor de hartige taart, voor Otto voor het weekeind natuurlijk ook wat te eten..

Volgende keer weer verder, nu nog even wat quilten aan de Japanse puzzel.

3 Reacties

  1. OK, ik troost me geduldig met de gedachte aan de gevulde speculoos. We kennen dat wel, maar het is zeker een andere versie!
    ‘k Moet nog alles inpakken….

  2. Tsja, misschien toch maar even naar de stokerij in Dordrecht dan??? als jullie wel gevulde speculaas kennen is misschien een nipje van een likeur ook wel aardig… moet ik gelijk kleine glaasjes halen…….naar de stad dus vandaag !!

  3. Hé ingrid je laat ons ook al watertanden.
    Hier ook nog steeds druk in de weer om alles bij te halen.Tot vrijdag.

Geef een reactie

