September blues

Inmiddels is het alweer september en gaan de blaadjes vallen. Het valt nu nog mee, het is droog en het zonnetje schijnt wel maar vandaag zou dat de laatste dag zijn. Jammer maar dan is het echt herfst.

Gister was de RotterdamBee weer, gezellig bij Mieke die een chocoladetaart had gemaakt die echt super was !! en Femke had voor haar verjaardag superbonbons meegebracht. Ik was om half 2 vertrokken om om 2 uur bij Mieke te zijn… dat moet normaal gesproken geen probleem zijn. Maar gister dus wel !! om half 3 of er iets over kwam ik aan. De quilttops lagen al op de grond ter beoordeling, Mieke was niet zeker over het rood wat zij in haar blokken gebruikt had maar het was echt heel mooi, de kleur werd heel erg opgehaald door het rode. De blokken van Laura waren ook heel rustig en mooi van kleur. Ben heel benieuwd hoe ze als AFFO zullen zijn. Femke had haar logcabinschapen bij zich, zo mooi, de schaapjes heel schattig. Het wordt wel doorwerken want het kindje wordt in oktober al verwacht…
Zelf had ik 4 kleine borduurwerkjes van Poohbeer van 8×8 cm waarbij ik zelf creme kleurige lappen gezocht had en wat witopwit. Laura had een lichtgroenig stofje erbij wat het een leuk geheel maakte. Maar nu had ze ook nog roze in dezelfde serie… en laat het kindje nou een meisje zijn… dus volgens mij moet dat kunnen hoor.. Met een beetje goede wil kan ik er een quiltje van 80×80 van maken zodat het een speelkleedje/ligquiltje kan worden.

Vandaag ga ik daar maar eens mee aan de slag, Otto is ziek, heeft messen in de keel en heeft op de bank geslapen vannacht. Nou zouden we vandaag toch wel een rustige dag gehad hebben maar nu wordt het wel heeeeeeel erg rustig. We gaan echt de deur niet uit. Dus tijd genoeg om dat quiltje in elkaar te zetten. Hoewel, dan moet je toch wel een soort van plan hebben……. en dat is er nog niet echt. Ik dacht aan een square in square blokken, aan ohio star blokken of gewoon vierkantjes van 8×8 cm maar dat laatste is wel heel saai… Ik wil het quilttopje op een fleece deken leggen en dan doorstikken met de machine. Het wordt een gebruiksquiltje dus is wel stevigheid nodig.

Ik ga nog maar eens een kopje koffie maken, dan steken de messen iets minder in de keel van DH en kan ik vrolijk aan het snijden van stofjes gaan beginnen. Oja, de wasmachine mag vandaag ook nog even draaien…. mmmm…. aan de slag dan maar…

Geef een reactie

