Dag na de vergadering

De dag na de vergadering. Vergadering van het bestuur van de VvE waarvan we verplicht lid zijn. Dit omdat we in een appartementgebouw wonen.
Gister zijn er weer heel wat constructieve afspraken gemaakt, zelf heb ik een aktiepuntenlijst gemaakt en ieder kan nu worden aangesproken op de aktie die moet worden ondernomen. Dat was voorheen niet hoor, men deed maar wat en ging meest achterover leunen om te kijken of een ander in aktie zou komen wat dus meestal niet het geval was. Vanaf gister is dat dus niet meer !!!… ze zullen weten dat ik in het bestuur ben. Hoewel, het moet nog wel worden goedgekeurd door de algemene vergadering, dwz er moet worden gestemd door alle leden (26 stuks) en dan ben ik in het bestuur. Zo moet het ook met aftredende leden. Een heel gedoe maar nu staat alles goed op de rails en worden de regels goed gevolgd. Het is trouwens een verplichting hoor, een VvE en daarbij de statuten en zo.. heel ingewikkeld dus heb ik gelijk gevraagd een dagcursus te kunnen volgen in Rotterdam. Men is het ermee eens dat het wel handig zou kunnen zijn dus in oktober mag ik op cursus.

Vandaag heb ik nog een blokje voorbewerkt om mee te nemen als we op vakantie gaan. Twee blokjes voor de NYB in felle kleuren. Misschien kan ik morgen nog een blok knippen. Maar ook morgen wil ik mijn naaimachine wegbrengen naar de dealer. Er wordt dan een usb aansluiting geplaatst op de plek waar nu een diskette ingang zit. Met een usb stick kan ik dan patronen van de computer halen en die direct op de machine overbrengen zonder tussenkomst van de oude computer. Want dat oudje trekt het niet altijd meer zo makkelijk. Hij is traag, is niet meer aangesloten op internet omdat er dan ook een stevig virusprogramma opmoet en dat maakt hem nog tragen.. Dus voorlopig maar zo, de kosten zijn wel hoog maar die heb ik verdiend met verkopen van allerlei zaken. De laastste verkoop was de servieskast. Die is weggegaan voor 200 euro. Het geeft heel lekker ruimte in de woonkamer, heerlijk. Ik moet weer eens foto’s maken van de woonkamer…..

Vanochtend heb ik het plan opgevat om een strippenquilt te gaan maken voor een wand in de slaapkamer. Gewoon mooi blauw (omdat ik nog een doos vol met blauwe lapjes heb) en misschien ook wel wat geel erbij. Dan volg ik weer de stripsNcurves methode. De quilt die ik toen gemaakt heb tijdens een cursus bij Fee is verkocht, hij was zo mooi, een blik erop en hij was weg… Maar ik wil een nieuwe maken… dus weer een project in het vooruitzicht. Het geeft ook de mogelijkheid om de lapjes op te maken die in mn DJ gebruikt zijn, gewoon restjes repen aan elkaar zetten is geen probleem bij die methode.

Nu even verder met uitpuffen, net een uur op fysiofitness geweest, sinds anderhalve week ga ik op de loopband een interval programma lopen. 3 minuten op stevig doorstappen en daarna anderhalve minuut joggen. Dat gaat best heel goed al. Moet wel zeggen dat die anderhalve minuut hollen best wel lang duurt hoor maar ik wil het wel volhouden..
Oke, uitpuffen dus… en uitbuiken.

Tijdens ons fitnessuurtje stond de ovenschotel in de oven warm te worden.
Bloemkool in kleine roosjes gesneden en gewassen
Gehakt rul bakken in braadpan met 2 zakjes silvo kruiden voor gehakt (ik had stroganof kruiden)
Dubbel zakje aardappelpuree aangemaakt met half melk en water en kaasrasp erdoor.

De gehakt dus rul aanbakken met de kruiden erdoor. Dan de bloemkool erbij en dit een beetje laten meeprutten zodat de bloemkool niet helemaal hard meer is.
Dan het mengsel in een ingevette ovenschaal doen en de aardappelpuree erbovenop. Afdekken met nog een dun laagje kaasrasp en 40 minuten in de oven.
Gelukkig is onze oven in staat om geprogrammeerd te worden zodat de schaal in de oven kan en hij aanspringt als wij aan het sporten zijn. Wanneer we dan weer boven komen kunnen we direct aan tafel… heeeeeel makkelijk en eigenlijk ook wel luxe.

Eén reactie

  1. Hoi Ingrid, mijn brothertje werkt ook alleen maar met van die diskette’s, zo’n usb aansluiting lijkt me fantastisch hoor! Maar ik wacht wel tot ik een andere machine koop. Deze is al bijna 5 jaar, en ik heb er al meer dan 9 miljoen steken meegedaan (had hem 2e handsgekocht van Hetty Bliek). Ben er nog steeds heel blij mee hoor. Groetjes, en vergader ze hé LOL Alvast een fijne vakantie!!

Geef een reactie

