De dag na de tournee

Zo, de Rotterdam Bee is op tournee geweest, heerlijk met ons vieren naar Woudrichem. Gezellig een broodje gegeten bij de lunchroom naast de quiltwinkel. Wel binnen want het was buiten om op terras te zitten toch net iets te koud. We hebben heerlijk lapjes gesnuffeld en geknuffeld 08082007019 Zelfs boeken nagekeken maar helaas waren er  geen japanse tasjes boeken te vinden. Zonde hoor.. anders was ik daar wel voor gevallen.

Nu heb ik 2 japanse lapjes gekocht, een blauwige en een lichte met iets blauwigs erin. prachtig gewoon. Ze zitten al in de ziplockzak bij de andere japannertjes..

Toen dus een broodje en daarna een stukje lopen om de calorietjes weer te verbranden. Dus langs het water (wat later de Waal bleek te zijn) richting Loevestein gelopen langs de jachthaven.
Daar toch maar het motorbootje genomen naar het eilandje waar slot Loevestein ligt. En natuurlijk de toer in het kasteel gedaan. Tijdens een paar vertellingen kregen Laura en ik de slappe lag en zijn we maar doorgelopen. Er zijn trapjes in het kasteel waar je als je iets aan de brede kant bent klem komt te zitten. De dames vroeger hadden vast niet die brede hoepeljurken… en anders namen ze vast die trapjes niet.
De boekenkist van Hugo de Groot was een nepkist, het orgineel is niet meer te vinden, kwijt na de ontsnapping toen.08082007027_2

Vandaag maar een beetje rustig aan gedaan, lapjes opgeruimd, in huis wat heen en weer geschoven met wasgoed en zelfs wat gestreken. Als ik dat bijhoud wordt het niet zn grote stapel waar je niet meer doorkomt. Ik doe nu dus elke keer na de was de strijk en dan gaat de boel gelijk de kast in. Blijft het ook glad. Bovendien zou ik geen ruimte hebben om een stapel wasgoed te bewaren… reden te meer om direct weg te ruimen.

Om even 12 uur belde een waarnemend huisarts De Hoog. Ik moest niet schrikken want hij belde naar aanleiding van het borstonderzoek van afgelopen maandag. Er was iets gezien dat een schaduw leek en a-typisch was.. Wat er precies mee bedoelt wordt weet ik niet maar dat zal ik wel horen. Er was al een afspraak gemaakt bij de mamapolie in het ziekenhuis in Dordrecht voor morgen 12 uur. Dan worden er ieuwe foto’s gemaakt, misschien een scan, ik heb geen idee.
Morgen zie ik het wel, zal waarschijnlijk na de foto wel een gesprekje hebben. Rustig afwachten dus. Morgen verder…….

3 Reacties

  1. Zal aan je denken morgen Ingrid om 12 uur!! Vaak nemen ze het zekere voor het onzekere, het hoeft niet perse iets ergs te zijn. Er wordt meteen werk van gemaakt, is al een geruststellende gedachte. Héél veel sterkte !!!! Groetjes, Marjolein.

  2. Zit ik vrolijk dat leuke tournee verslag te lezen (al begrijp ik weinig van Hugo de Groot en die kist. Gat in m’n cultuur zeker?) en dan …. béééé minder leuk nieuws!
    Sterkte tot en voor morgen hoor!

  3. Ingrind je weblog doet een beetje moeilijk. Dit is de derde keer dat ik probeer een reactie te plaatsen.
    Okay, hier gaat die dan weer.
    Lekker vlug dat je verder kunt. Scheelt weer weken van spanning.
    En het is neit altijd het slechtste wat ze te melden hebben.
    Heel veel sterkte morgen en ik zal aan je denken.
    Groeten
    Dita

Geef een reactie

