19 juli 2007

Gewoon maar weer een berichtje..

Gister samen met Thea begonnen aan een quilt voor een verzorgster in het huis waar de moeder van Thea woont. Ze had de quilt gezien die op het bed van de moeder ligt (gemaakt door Thea dus -een "leerling" van me) en ze wilde er ook wel eentje voor haar dochtertje. Thea gaf aan dat ze dat wel wilde maken maar niet voor niets… Toen belde ze mij om te vragen hoe ze dat zou moeten aanpakken en of ik haar wilde helpen, zou uiteraard meedelen in de winst.

Dus heeft Thea een stofje laten uitzoeken (de verzorgster wilde graag een print met kikkers) en besteld. De bijhorende stof gekocht en een accentstofje erbij.
Als patroon hebben we gekozen voor een groot blok, driehoeken… broken dishes…(Idee van Shirley) De verzorgster vond het een leuk idee (laten zien uitgewerkt in EQ5)

Dus woensdag zijn we aan de slag gegaan, stoffen gesneden en een begin gemaakt met het naaien van de blokken. Inmiddels liggen de stoffen hier, de blokken zijn bijna aan elkaar, de helft ligt klaar. Het zou de bedoeling zijn dat wij beide de blokken naaien maar thea is niet zn held met de machine wat bovendien een heeeeeeel oudje is en zeker niet echt lekker werkt.
Tussen de blokken komt een smal paars biesje en rondom komt ook die smalle bies. Boven en onder nog een border van het limegroen wat ook gebruikt is in de blokken. De afwerkbies wordt weer een taak van Thea, dat zal volgende week wel goed komen.

Morgen als er blokken aan elkaar zitten en ook het biesje ertussen zit zal ik een foto maken. Vandaag is er niet veel van gekomen.

Nu hebben we ruim voldoende stof voor nog een zelfde quilt, iets kleinere blokken maar dan kan het biesje tussen de blokken iets breder, krijgen we toch een leuke bedmaat.
Misschien kan die verkocht worden op internet of zo. We hebben al zitten mijmeren over een bedrijfje dat quilts maakt… maar het is dan wel produktiewerk hoor.. niet zo leuk eigenlijk want het is bijna lopende band werk.
Het quilten gaat trouwens ook met de machine, denk dat ik het maar in 2 delen verwerk, is wat makkelijker. Zeker nu mn nek en rug weer opspelen.

Sinds ik bij de fysio hier beneden in het gebouw ben die de boel wat los wil maken heb ik veel meer hoofdpijn en nekpijn als anders, wel jammer maar ja. De spieren zitten al 9 jaar muurvast en het een beetje losmaken geeft natuurlijk spierpijn. Het zal wel weer overgaan. Maar het houdt wel in dat ik met quilten wat op moet passen en niet te veel moet doen.

Oja, Heb gister de eerste les gedownload voor het werken met Pe6, een programma om borduurpatronen te digitaliseren. Houdt in dat ik zelf patroontjes zou moeten kunnen gaan maken als ik het programma doorgrond heb. Dat duurt even.

Eén reactie

  1. Ik zit hier héél benieuwd te wachten naar de foto! 😉

Geef een reactie

