12 juni 2007

Paars vandaag !!! moet kunnen.
Vandaag hebben we weer contact gehad met de reparateur van de laptop. Die is nu sinds 14 mei weg voor weer een backlight fout. Dan wordt het beeldscherm zwart en zie je dus niets meer. Is al 5 x eerder daarvoor weggeweest. Nu kregen we vanmiddag door dat de verzekering accoord gaat met vervanging van het oudje (bijna 3 jaar inmiddels) door een HP 6335 of een Toshiba 200 nogwat… het is de Toshiba geworden.
Het ding is gelijk in bestelling -de verzekering was accoord met vervanging- en kan eind van deze week al verwacht worden.

In de afgelopen dagen heb ik veel moeite gedaan om juridisch onderbouwde argumenten op papier te zetten hiervoor. Lid geworden van de Jurofoon en op die manier een aantal goede brieven gedownload die aangetekend verstuurd zouden kunnen worden.
Wat was het geval?? De laptop is dus stuk, ik was het zat en had dat ook gezegd. Toen kregen we tijdens onze vakantie bericht dat hij vervangen kon worden voor een modelletje "instap" van Packard Bell voor 499 euro.. onze oude laptop was toen 1499,– euro… dus iets meer waard en de verzekering gaf aan dat vervanging gelijkWAARDIG moest zijn. Dus ik ging niet accoord en toen zei men dat ze de oude laptop zouden gaan repareren (terwijl het dus niet economisch verantwoord meer was). Contact gehad met de verzekering die het ook een rare zaak vonden. Maar nu dus een nieuwe. Je ziet, niet altijd maar gelijk ja zeggen ergens op, een beetje tegengas is toch wel de moeite waard.
Morgen ga ik naar de reparateur om info van de oude op usb stikkies te zetten, neem ook een dvd mee zodat ik wat kan branden. En dan mag het oud gebakje de kliko in.

Vandaag had ik bee bij Joke, heel gezellig weer, lekker met ons twee zitten kwebbelen. Joke had haar Japanse puzzel gedubbeld en vroeg zich af hoe het ding te quilten. Ze had ergens iets gezien van ronde vormen.. We hebben de servieskast leeggehaald op zoek naar een schotel met de juiste maat en nu heeft ze hem dus al getekend en hoeft alleen nog maar te quilten (met de hand). Ben bang dat ik dezelfde vorm ga gebruiken maar dan ga quilten met de machine, dat is iets makkelijker en sneller.

Oja, handquilten doe ik natuurlijk nog wel maar ik heb in de rechterpols een bobbeltje zitten. Volgens de huisarts een ganglioom (geen idee of ik het goed schrijf) wat een bolletje met een soort van gel is waar de pees doorheen loopt. Door steeds dezelfde beweging wordt het bobbeltje groter. Wegdrukken is een optie maar ik zat bijna tegen het plafond toen hij dat probeerde. Volgende optie is het bobbeltje leeg te halen met een naald…. even wachten maar.
Mn onderrug pijn is vanwege mn staart.. jaaaa, ik heb ook een staart, kleintje maar het zit wel verschoven naar rechts en daardoor kan ik wat moeilijker zitten en liggen en traplopen. Zal de rest van mn leven op een soort van opblaaskussentje moeten slijten. Want artsen (chirurgen) doen er niets aan…. jammer genoeg.. Ik ga dus maar zien dat ik een kussentje aanschaf.

Img_0631klein Dit is trouwens beertje Klaas, hij is 9,5 cm hoog. Een minibeertje dus.. schatje he???

Morgen ga ik dus de oude laptop leeghalen en dan schilderen en poppenhuisprutsen. Donderdag heb ik een intake voor medisch fitness en krijg ik een speciaal apparaatje voor mn nekspieren vanwege mn whiplash. Maar eens zien wat dat wordt.

Geef een reactie

