8 juni 2007

In het Oranje vandaag, zomaar.
Er is veel gebeurd de laatste tijd, vakantie in Spanje, laptopje kapot en bij reparateur, in de flat dingen gedaan, gequilt, workshop beertje maken, DJ gedubbeld en begonnen met quilten.

Maar bij het eerste beginnen. Onze vakantie naar Spanje was prima, gevlogen met transavia  en de huurauto was zeer geslaagd. Foto’s zijn wat lastig te plaatsen want het fotoprogramma op deze computer werkt nog niet…Dus dat komt later wel.
We hebben een weekje genoten van heerlijk warm weer, van niks doen, van luieren, van wat rondtoeren in het achterland, van lekker eten – zelf gekookt/gemaakt want restaurantjes waren er niet zo heel veel op de plekken waar wij ze zochten. Zelfs de terugreis ging heel goed, tomtom heeft ons heen gebracht en terug was het zeker geen punt, auto inleveren was een makkie alleen het vliegveld weer op was een regelrechte ramp. Barcelona is echt een grote luchthaven en de controle is echt erg, we hebben zeker anderhalf uur in de rij gestaan eer we "binnen" konden. Nog iets leuks aanschaffen (wat we altijd wel doen op elk vliegveld) was dus niet te doen.

De volgende dag hebben we Shelly weer opgehaald bij onze buren, het beestje laat me niet meer uit zicht verdwijnen, bang als ze is weer "alleen" gelaten te worden. Ze is heel lief en aanhankelijk, soms een beetje TE.

Laptopje, net voor de vakantie heb ik de laptop weer naar Rotterdam gebracht, voor de 6e keer moest er iets aan het backlight gedaan worden, het scherm knippert steeds en soms valt opeens het licht weg en zie je niets meer. Al 5x eerder is dat dus gerepareerd. Toen we in Spanje waren kregen we een telefoontje dat we een nieuwe laptop konden krijgen, type MC003213213  (geen idee meer wat aangeboden was heb het ergens opgeschreven…) Terug in Nederland hebben we opgezocht wat het voor iets was. Nou, een laptopje van 499,00 eurootjes..minimaal. Men zou het een opstapmodelletje noemen. Onze oude laptop -die met dat steeds opnieuw gerepareerde backlight- heeft 1499,00 euro’s gekost en volgens onze verzekering zouden we bij vervanging recht hebben op een laptop van VERGELIJKBARE WAARDE. Ik vond dus ergens een groot verschil van zn 1000 euro’s ?? We hebben gebeld en gezegd dat we met het aangebodene geen genoegen namen. Toen moest ik de verzekering maar eens bellen.. dat gedaan, die vonden het allemaal heel raar en zouden een aantekening maken. Weer het bedrijf opgebeld want die moesten dit alles doorgeven aan de verzekering zoals ze dat altijd deden en het niet door de klant laten doen. Toen kreeg ik weer te horen dat de laptop gewoon gemaakt zou gaan worden omdat ik geen genoegen nam met die mindere laptop. Denk dat ik nu de Consumentenbond of zo maar eens ga bellen want ik ben bang dat ik een beetje in de maling genomen wordt.. Nu kan de laptop wel gemaakt worden maar over 3 maanden loopt de verzekering af en zit ik straks weer met een kapotte laptop want je kunt er wel van uit gaan dat het ding weer stuk gaat. Wat is wijsheid he..

Dinsdag had ik een vriendin hier en samen hebben we een minibeertje gemaakt. Zij maakt wel beren maar allemaal van die grote exemplaren. Mijn beertjes zijn meestal maar zn 10 cm hoog. Het beertje van dinsdag is 9,5 cm lang en dat komt eigenlijk door zn lange nek. Het is een schatje, foto volgt later !!. Hij zit naast mn toetsenbord mee te lezen 😉

Mijn Dear Jane blokjes zijn allemaal af, de segmenten zitten in elkaar en ze waren gedubbeld. Maar ik heb nog eens goed naar de batting gekeken en gisteravond bleek me dat het niet de batting was die er in moest.. het was een stuk dikker. Dus de gequilte blokjes uitgehaald en nu kan ik opnieuw beginnen met dubbelen en weer gaan quilten. Gelukkig had ik nog maar 2 blokjes gedaan…..Maar het eind is in zicht, deze twee stukken quilten is niet zoveel werk, ben alleen bang dat ik met de border een beetje problemen ga krijgen want die moet ik ook eerst quilten en er dan pas aanzetten.. maar dat is later zorg.

Zo, ik ben weer bij, morgen of zaterdag even wat foto’s uploaden…..

2 Reacties

  1. Hoi Ingrid, wat vervelend van je laptop, je staat zo machteloos dan hé. Kunnen ze je laptop niet ruilen voor een nieuwe, dezelfde? Dat zou ik eisen, denk ik. Maar wat een rompslomp heb je daar weer van hé. En wat een tél. rekening !! LOL (is dat nu weer opgelost, met jullie telefoon?), zo val je van het een in het ander. Gaat bij ons net zo trouwens, we moeten vanmiddag nog een keer terug om te tekenen omdat er iets mankeerde…En dan ben je bij de professioneel! Lol, bye, Marjolein.

  2. Da’s balen, die laptop-problemen zeg! En ook een beetje met de batting vergissing, maar dat komt wel goed.
    Benieuwd naar je foto’s, vooral van mini beer!

Geef een reactie

