6 april met foto’s

Gezellig in een kleurtje maar weer. Het zonnetje schijnt, de temperatuur is lekker.. Nu met een paar "vrije" dagen voor de boeg is dat heerlijk !!.
De afgelopen dagen heb ik hoestend en proestend doorgebracht. Donderdag was het echt niet lekker, koorts en bibbers. Vrijdag was het wel weer redelijk maar zaterdag ging het weer niet echt goed. Na het weekeind een beetje opgeknapt, geen koorts meer maar nog wel een flinke hoest. Het zit wat vast op de borst. Gaat wel weer over.

In de tussentijd heb ik lekker wat kunnen quilten en wat dingen kunnen afmaken.
Zoals het rugtasje (geen foto helaas) en de Round Robin Round_robin
die nu in een mooi quiltstadium is.

Het minimini quiltje staat wel op de foto .Img_0549

Dit was een minimystery.

Img_0552 Dit was het resultaat van de chalenge dit ik had met Yvonne. Beide met een klein lapje en wat bijpassende stofjes. Daarvan moest een miniquiltje gemaakt worden. Dit quiltje is 14×12 cm groot (of klein) en past op een poppenhuisbedje.

Ook heb ik deze week mn Dear Jane quilt weer eens voor de dag gehaald en op het bed uitgelegd. Voor de laatste 2 segmenten had ik al 2 rijen blokjes gemaakt maar moest nog wel de stoffen uitzoeken voor de laatste 24 blokken. Img_0548

En eerlijk gezegd moet ik toegeven, het is nu bijna gepiept hoor, het ziet er prima uit. Alleen de rand, daar moet ik nog eens over brainstormen. Zelf denk ik een mooi smal donkerblauw en daarnaast een smal geel randje en dan daarlangs een mooie brede witte of lichte rand met schulpen. In die schulprand moet dan een quiltpatroon komen (natuurlijk ook met de hand gdaan) en dan het echte afwerken met een donkerblauw biesje. Zie, in gedachten is hij al klaar en ligt ie al op bed.. zou het dit jaar nog lukken????
Het begint er aardig op te lijken he…

Vanmiddag heb ik nog eens even met de ronde vormen gestoeid achter de naaimachine. Ik had blokjes van 10×10 cm, daar een kleine ronde hoek uitgeknipt en die in een ander lapje gestikt zodat je dan het dronkards path krijgt.. Ik heb een speciaal voetje gekocht maar zonder kan het dus ook, alleen heb ik dat bij Femke geleerd van Janny (haar schoonzus uit Amerika) met een groter blok van 20×20 cm. Janny_ronde_vormen En dan gaat het een stuk makkelijker. Het is dus te doen zonder dat speciaal voetje..maar met het kleine blokje is het wel prettig toch het voetje te gebruiken omdat je toch soms iets te had aan het stofje moet trekken.

Zal er nog foto’s van maken want mn uitleg zo is niet zo heel erg duidelijk.. Op de minibee bij Femke afgelopen woensdag heeft Hans -de man van Femke- foto’s gemaakt en daar is het wel een beetje te zien. Daar komt de bovenstaande foto ook bij vandaan. Janny geeft hier de demo!.

Morgen zaterdag voor de pasen, we gaan even naar ouders om te zien wat er nog op zolder staat en wat nog meekan naar huis. Wil wel graag mn doosjes met beertjes en patroontjes meenemen, verder eigenlijk al het andere spul wat er nog is maar weet niet waar ik dat kwijt moet. Zal toch misschien nog een kastje erbij moeten zoeken. Misschien via internet/marktplaats.

4 Reacties

  1. Ik moest even zoeken waar mijn blokjes in de RR terecht waren gekomen, maar ik heb ze gevonden, hoor!
    Leuke combinatie met de blauwe border!!

    En je DJ schiet ook lekker op. Heerlijk fris!!

  2. Kwijl, kwijl bij al dat moois.
    Fijn paasweekend!

  3. Hé,wat heb je terug veel gedaan zeg,en je DJ heel mooi hoor.En nu nog even de hersenen breken voor de boord.Succes

Geef een reactie

