een dag voor het quiltweekeind

Gister was er weer schilderles, heerlijk kliederen met olieverf. Nog steeds vind ik het erg leuk om te doen ook al stinkt het vreselijk naar terpetine. Er bestaat wel een terp. soort die niet stinkt maar daarvoor moet ik naar Rotterdam want dat spul hebben ze hier niet.

Nou moet ik toch naar Rotterdam want voor mn volgende project moet ik een doek aanschaffen van 50 x 120 cm. Dat wordt dan iets met 3 vrouwfiguren erop..

Maar eerst even de vorderingen van mn laatst les laten zien. En de leraar Max Geene.
Ziet er best al aardig uit. Ik denk nog 1 les en dan is ie klaar. Wil er niet eindeloos in blijven prutsen.Img_0524

Img_0523 Dit is Max terwijl hij de schildervorderingen van ieder bespreekt. Altijd aan het eind van de les een soort van mini show and tell. Img_0522

Hier nog een aantal andere schilderstukken. Er wordt gewerkt met olieverf en acryl, heel verschillend. Max heeft op de andere foto trouwens een schilderijtje van een van de kids in handen, er zijn 2 meiden op les van een jaar of 11.. heel leuk hoor..

Vandaag heb ik verder alleen maar spullen bijelkaar gezocht voor het quiltweekeind. En ja, het speciale voetje voor mn naaimachine is binnen. Eindelijk..
Het was in januari besteld en direct verzonden bleek later tijdens een email. Toen het eind febr. nog niet bezorgd was heb ik maar weer gemaild om te vragen hoe het nou zat met dat voetje. Het was naar mn oude adres gestuurd………. Dus bij de oud-buren langsgegaan maar die hadden niets ontvangen of gezien. Een week later kwam er weer een mail uit Texas dat het voetje weer terug gebracht was bij hun. Onbestelbaar stond er op de envelop. Na een dag hebben ze het weer gestuurd en nu is het er dus.
Heb al een stapel lapjes gesneden om eens iets mee te proberen maar ik moet er wel een goed patroon voor hebben natuurlijk dus met EQ eerst maar eens iets zoeken en printen.
Oja, en een hartige taart gebakken en naar de markt geweest voor groente en feta kaas en olijven. Groente voor Kevin die het morgen komt ophalen, hij is lekker vrij.
Hij zou nog zn schuur opmeten om een stellingkast te kopen bij Ikea zodat hij zn spullen netjes kan opruimen. Ik he nog 2 dozen voor hem staan die hij kan gebruiken.

Morgen dus weg, naar Elst bij Veenendaal. Met nog 54 vrouwen gaan we quilten, kletsen, lekker eten en workshops doen. Tot zondagmiddag… Het is de 6e keer dit jaar.

3 Reacties

  1. en ik ben blij dat ik er de komende dagen bij ben!

  2. wat lekker, dat je voetje nu eindelijk “terecht” is. Nu nog 1 nachtje slapen ………..

  3. En ik ben er ook bij!!!! 😉

Geef een reactie

