22 oktober

Deze zondag maar weer eens een berichtje.

Gister en eergister waren best drukke dagen, veel gedaan. Vrijdag naar Thea geweest, oud klasgenoot die ook heeft leren quilten en poppenhuizen net zo leuk vindt. We hebben gewerkt aan haar poezenquiltje en gezaagd aan de deurposten van haar poppenhuiswinkeltje. Ze kan nu weer een stuk verder.

Na een tosti ben ik naar Jopie en Martin gereden in Rhoon….Otto was daar ook om de trein te brengen die op hun winterlandschapstafel moet komen. Eerder hadden Kevin en Otto de treintjes goed bekeken en laten rijden, met moeite is het gelukt er een aan de praat te krijgen zodat Martin nu toch zn treintje heeft. Als het spul weer terugkomt gaat alles op marktplaats dan levert het niet alleen ruimte op in de berging maar misschien ook nog een spaarcentje.

Zaterdag na de boodschappen heb ik de wasmachine aan de gang gezet, de droger erachteraan. Nu moeten er zeker nog 3 draaien gedaan worden en dan nog opvouwen.
Maar dat komt wel goed, gaat lukken.
Tussendoor heb ik mn stukken Dear Jane quilt opgezocht en twee grote delen aan elkaar gezet, het lijkt nu een beetje op een quilt. Er ligt nog een kleiner deel maar dat moet eerst met nog twee andere delen groter groeien. En die twee andere delen moet ik dus nog maken…… nog 24 blokjes..
Eerst kan ik nu dat grote bovenste deel (een stuk van 6 segmenten inmiddels) een randje quilten. Intussen ben ik al aan het verzinnen hoe ik de rand wil gaan maken. Ik denk een gele border en een blauwe langs de blokken, daarlangs een brede wit-op-wit rand met een grote schulp. Dan moeten er in die schulpen natuurlijk mooi quiltwerk gemaakt worden. Het geheel kan ik dan omboorden met een donkerblauwe rand.
Op deze manier schiet het lekker op…. fantaseren kan geen kwaad…

Ik ga nog een blokje quilten….. nog 6 te gaan van 1 baan…zogedaan toch…

Eén reactie

  1. ben benieuwd naar dj-foto’s!

Geef een reactie

