Frituren of niet?????

Sinds een aantal weken heb ik het aan de stok met Philips… jaaaaa, de
electronicakoning… Wat is het geval??
Wij hebben een frituurpan, een speciale (HD6180/02) omdat we ook een speciale afzuigkap in de keuken hebben wilde we gr aag deze pan, heeft een soort ingebouwde geurfilter die prima werkt tijdens het frituren.
Maar de pan heeft een soort van lek in het deksel waardoor dat geurfilter
niet meer werkt.
Tijdens de verhuizing zijn we een aantal aankoopbonnen e.d. kwijtgeraakt,
misschien wel weggegooid in alle opruimwoede… kortom, geen bon meer van
die pan (die overigens een boel geld kostte…)
Philips gebeld en probleem uitgelegd, ook dat van die bon..
Moesten toch de pan opsturen naar reparatiecentrum (betaald 19,65 voor
verzendkosten !!)
Pan kwam weer terug met briefje waarin stond dat de pan om economisch
verantwoorde reden niet gemaakt kon worden.
Philips gebeld wat dit betekende…
Was een mis-communicatie met de reparateur… de pan zou wel gemaakt kunnen
worden maar de kosten zouden voor ons zijn.
Moest hem maar weer opsturen maar men kon niet zeggen wat de kosten zouden
zijn…
Philips zou weer terugbellen binnen 2 werkdagen……
Na 4 dagen heb ik weer gebeld.. nog steeds viel men over die bon… nog niet
teruggevonden hoe we ook steeds de kasten en spullen nagekeken.
We hadden inmiddels besloten om de pan maar gewoon te gebruiken, dan maar
geen geurfilter..
frituurvet in de pan, frituurspullen uit de vriezer gehaald in de
benedenberging, alles klaargezet….
Stekker in het stopkontact…. knopje omgezet….. NIETS…. lampje ging
niet branden, vet bleef koud….
Pan is dus nu helemaal stuk, werkt niet meer…
Vandaag Philips weer gebeld, die zeiden me om het reparatiebureau te bellen.

Reparatiebureau gebeld, die vonden dat ik de pan zelf had laten stuiteren of
zo…. geen boodschap aan het niet werken van het ding.
Philips weer gebeld omdat ik het nu wel zat was, van het kastje naar de muur

Consumentenbond gebeld wat te doen in deze.
Geprobeerd bon op te vragen bij winkel waar pan gekocht was, zelfs met
hoofdkantoor gebeld, bleek een kassabonnetje te zijn geweest en was dus niet
na te zoeken. Wanneer de bon geschreven zou zijn was het geen probleem
geweest…

Ook hebben we de giro-afschriften nagezocht op het bedrag maar denk dat we er nog iets bij gekocht hadden want 139,00 komt niet voor ….

Al met al moet ik nu een brief schrijven naar Philips, in chronologische
volgorde de boel opschrijven en binnen 14 dagen oplossing vragen. De pan is
intussen zn 14 maanden oud…. zou het toch gewoon moeten doen he…
Als dit alles niet lukt ga ik Tros-Radar bellen, misschien kunnen die wat
doen. Het kan toch niet zo zijn dat binnen 1 1/2 jaar een frituurpan van 139
euro niet meer werkt, kapot terugkomt van een reparatie die niet uitgevoerd
is…

Ik baal dus ook… jakkes, veel werk gedaan vandaag maar niets werkte…

Verder heb ik morgen een workshop duimquilten bij een superquiltster die in
Amerika heel veel prijzen heeft gewonnen met haar quilts… een buitenkansje
hoor … maar ja.. een hobby is natuurlijk wel leuk he….
Mn oefenquiltje voor morgen ligt klaar, het garen zit in de tas, naaldjes en de blauwe stiften ook en natuurlijk de vingerhoeden en de quiltring… het mag nu wel morgen worden….

Advertenties

2 Reacties

  1. wat een verhaal, laat je niet doen hé!
    en geniet morgen maar van je verwendagje quilten!

  2. Hoi Ingrid, Wat een gedoe hé, je staat soms machteloos. Succes verder, hopelijk krijg je toch de reparatie gedaan, of je geld terug.
    Groetjes, Marjolein.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: