Moederdag 14 mei

Wij en in het bijzonder ikzelf doen niet aan moederdag. Het is zn commercieel gebeuren, bloemen die duur zijn op 1 dag, parfumerieen die uitpuilen van lekkere luchtjes maar die duur zijn.. nee hoor, moeder ben ik het hele jaar door en ook het hele jaar door is het moederdag.. gewoon van je zoon een potje krijgen met een hyacint erin zomaar op een doordeweekse dag is toch veel leuker…

Maar goed, er zijn moeders die echt “leven” met dit soort dagen.. dus zijn we om 10 uur afgereisd naar Sommelsdijk. Daar hebben we een doosje met brandbare DVD’s gegeven zodat pa zn foto’s op een dvd kan branden en daar lekker mee bezig is en zo is ma ook weer gelukkig want pa is even bezig… maar dat is een ander verhaal.

Daarna zouden we doorrijden naar Terneuzen naar een quilttentoonstelling waar op de Quiltkletsers over gesproken werd. Er hingen meer dan 200 quilts !! en dat is dus een aardig grote tentoonstelling hoor..
Na een uurtje rijden waren we er, tomtom vond het gebouwtje zo en de posters aan lantaarnpalen deden de rest. Entree was mooi, ook daar hingen al quilts..
Binnengekomen zag DH een schaal met broodjes waar hij er braaf 2 van heeft genuttigd, ikzelf 1tje, hij bleef bij de bar zitten en ik ben rond gaan lopen.

Prachtige dingen gezien, jammer genoeg heb ik maar een paar foto’s gemaakt…alleen zet ik die niet hier neer want ik heb geen toestemming van de maaksters van de quilts….
Heb weer een voorraad ideeen opgedaan hoor.. leuke quilts, mooie quilts, mmmm…. ik heb nog wel wat lapjes in de kast liggen hoor..

Aan een tafel zaten wat dames scrap driehoekjes aan elkaar te zetten.. vroegen of ik ook een paar lapjes wilde doen… Natuurlijk kon ik geen nee zeggen en DH zat toch braaf te zitten..
Na een half uurtje babbelen vroeg mijn buurvrouw of ik misschien ene Ingrid van Tuyl kende want ik woonde toch ook in Zwijndrecht. Ik stond op en gaf haar een hand…prettig kennis te maken….

Ze schoot in de lach, hevige lach …. want wat bleek.. de vraagstelster was Elly van Mil. Met haar had ik diverse keren contact gehad over een pakketje wat is zoekgeraakt bij de Tpg.. Een pakketje waar een Round Robin in zat met stofjes die erbij hoorde. Verschillende keren hadden we elkaar gesproken, gemaild en weer gesproken… maar elkaar nog nooit gezien.
Tot vanmiddag, we hebben er echt even hartelijk om moeten lachen en ik begreep dat er in het archief van haar quiltgroep ook iets genoteerd zou worden..
Elly, het was leuk kennis te maken, op deze manier helemaal leuk…
Heb haar uitgenodigd om langs te komen, haar dochter woont in Breda, dan is ze al over de helft naar mij toe.

Oja, vanochtend nog wat stukjes van de Mystery van Fee aan elkaar gezet. Het wordt vast een leuke quilt… denk dat ik het al een beetje doorkrijg hoe hij moet worden…9 blokjes met iets eromheen…we krijgen nog een deel..
Dit is deel 1.
Deel 2 ligt bij de naaimachine.
Morgen verder en ik probeer dan ook een mooi wapen op mn boodschappenkar tas te borduren. Er rijden meer van deze karren rond in Zwijndrecht maar dan is mijn kar wat mooier geworden…

Als het lukt laat ik later een foto zien…

tot zover.

Eén reactie

  1. Willen jullie me helpen?
    Op http://www.randstad.nl kan je een super zomerbaan winnen
    Eendagje Xander’s persoonlijke assistent zijn.
    Om te winnen heb ik credits nodig.
    Zo werkt het :
    Ga naar http://www.randstad.nl
    klik op super zomer banen winnen
    klik op werken bij xander de buisonje
    klik nog een keer op werken bij xander de buisonje(scores)
    En stem op xdbien
    NIET!!!!! op sabine want dat is iemand anders.

    Alvast bedankt!!

Geef een reactie

