27 april 2006

Eindelijk weer eens een log…
Er is deze week aardig wat gebeurd hoor, op maandag mn autootje dood… met hulp van de anwb is hij weer gereanimeerd (de startonderbreker deed zn werk TE goed). Schilderles ging dus niet door, fysio therapeut vergeten.
Dinsdag met boodschappen en quiltwerk afgemaakt. Er is dus weer een quilt af. Ooit begonnen omdat ik het patroon zeer intrigerend vond..

Gemaakt van een bloemenstof waarmee je eigenlijk niets kan beginnen. Dus voor deze test maar begonnen met snijden. Het blauwe en donker roze heb ik er wel bij gekocht hoor maar ja, de grootste lap was toch die met die bloemen.

Woensdag was de eerste UFO Bee bij Laura, heb er geen foto’s gemaakt, jammer hoor… Mieke een vriendin van Laura was er en die is pas begonnen met quilten, heel dapper met een sampler met 9 blokken. Femke was er en die had een blok met kleine molentjes mee.. Ze heeft uitgelegd hoe de quilt er moet gaan uitzien als ie klaar is. Dit was een werkje was ze altijd meehad als ze op bezoek ging bij haar moeder.
Laura zelf was bezig met het quilten van haar grote geel/groene quilt. Blok nr 7 was aan de beurt.. nog een flink aantal te gaan.
Zelf heb ik gewerkt aan de afwerkbies van mn rode blended quilt.

Dit is de voorkant.

En dit is de achterkant.
De stoffen komen bijna allemaal uit Amerika en zijn uit de collectie van Moda – Three Sisters.
Vienna Nights, Paris Flee Market en nog een serie.. een flinke stapel dus.
Het patroon komt uit het boek Blended wall quilts. Tenminste…… het idee, mijn quilt is iets groter geworden.
Toen de voorkant klaar was had ik nog zoveel lappen over en om nou nog een tweede blended te maken in dezelfde kleuren.. nee, dat vond ik niet zo leuk. Dus toen heb ik de achterkant van de restanten gemaakt.
Vanmiddag heb ik het laatste stukje van de bies vastgezet.

Ouders waren nog even op bezoek. Eigenlijk had ik niet zoveel zin maar ja, Pa wilde de deur uit, kan misschien niet lang meer autorijden en hij wilde dus nog even genieten… Toen er 1 kop thee/koffie gedronken was wilde hij alweer weg, boodschappen doen bij Aldi en daarna wilde hij weer terug komen.. pffffff…. dat leek me helemaal niks want als ze weg zouden zijn wilde ik nog even een klein rustje doen op de bank…. Nou ja, hij wilde niet in de file komen te staan teug naar huis, wilde eigenlijk weer weg… Ach, na wat heen en weer gepraat mocht er nog een tweede kopje koffie voor ma komen en zijn ze daarna weggegaan.

Toen kwam Kevin thuis en die moest zn inschrijving bij het woningbureau verlengen. Gedaan maar via de website lukte het al heel lang om een adres te wijzigen. Hij was ooit met zn overschrijving naar ons bij het bureau geweest en er waren toen 3 punten van zn tegoed afgeschreven. Nu tijdens het telefoongesprek werden er gelijk weer 3 punten afgeschreven.. Hij kon lang en mooi en goed praten, lief zijn of kwaad worden.. niets aan te doen, ook al was het hun schuld dat er geen wijziging was doorgevoerd… gewoon punten kwijt.. nou ja, het zijn 3 punten, is 3 maanden inschrijven.. Heeft hij er zo weer bij toch?? het zal best nog wel even duren eer hij iets heeft waar hij kan wonen..
Bovendien heeft hij op dit moment ook niet echt de financiele mogelijkheden om een huis in te richten.

Volgens mij ben ik weer aardig bij, moet nog even de homepage van Joop updaten.. ook een fraaie site hoor !!! http://www.baliparadijs.nl Hij verhuurt er zn huis.. prachtig.. wij mogen er natuurlijki ook naar toe maar het vliegen alleen al is duurder dan een 2weekse vakantie in hotel. We wachten er maar even mee..

tot de volgende keer weer.

4 Reacties

  1. Hi Ingrid,
    Ook hier :
    – Een zoen en een griffel
    maar ook :
    – Een kus en een bank vooruit! ;-
    Byeeeee
    Yvonne

  2. http://www.baliparadijs.nl
    Ooooo dat ziet er geweldig uit zeg!
    De villa, de omgeving … hmmm… de verzorging, maar ook de website zelf! Héél informatief, verleidelijk… ach, dromen mag!
    Sloppel voor nu
    Yvonne

  3. Hoi Ingrid,

    2 affo’s op heel korte tijd,knap gedaan hoor.Ik vond ze al leuk in Westouter maar nu ze af zijn vind ik ze prachtig vooral je blended quilt.

    groetjes Katrien

  4. schitterende quilts Ingrid,
    ben nog steeds weg van je blended, echt prachtige kleurencombinatie!

Geef een reactie

