30 maart

Alweer een dag overgeslagen… oeps.. ik moet wel blijven volhouden met schrijven maar ja, een dag heeft maar 24 uur en ik kom tijd tekort. Er zouden wat mij betreft best wel 32 uur in een dag mogen zitten.

Oke, gister was een drukke dag en we waren pas laat thuis. Even verklaren.
De ochtend heb ik doorgebracht in huis, telefonerend met Betapress over leveringen van mijn poppenhuis. Er klopt niet zoveel van en voordat je goede delen hebt ben je vaak een paar maanden verder. Vandaag moet ik weer een email sturen met daarin mijn klachten. Dus weer een klusje. Uiteindelijk moet het er wel leuk uit komen zien.. Maar het bouwen doe ik pas wanneer we zelf in ons nieuwe huis wonen. Daarover later meer.

Ook stond een bezoekje aan de chiropracter op de agenda, dus weer met gekraakte rug en andere botten de straat op. Hopen dat het helpt.

En dan het afscheid van een vriend/collega van Otto. 3 uur aanvang en natuurlijk moest er een mooie fles mee. Voor die fles had ik een flessenjasje gemaakt met daarop een Sherlock Holms plaatje en de naam van die vriend. Al ruim 30 jaar delen ze lief en leed, hebben samen heel veel recherche-werk gedaan. Ook wonen ze heel dicht bij en dan is bijpraten met een borrel erbij heel makkelijk. Na afloop van de receptie in De Devel moesten we blijven want er zat een dineetje aanvast. Met de familie hebben we heel gezellig in het botenhuis van het restaurant gegeten. Heerlijk voorgerechtje van groene salade met noten, old amsterdam kaas, uitgebakken bacon en een heerlijke dressing. Als hoofdgerecht een varkenshaas omwikkeld met alweer bacon met garnituur. Erbij waren allerlei groentjes en aardappeltjes maar ik heb me alleen bezig gehouden met hetgeen op mn bordje geserveerd werd.. echt heerlijk.
Als dessert was er een kaasplankje of creme brule.

Om 8 uur zou er een vergadering beginnen -in de vijverzaal van hetzelfde restaurant- voro oprichting van de vereniging van eigenaren van ons nieuwe appartementgebouw. Heel belangrijk.
We waren met het dineetje nog niet aan het dessert toe maar ja, die vergadering.. We hebben afscheid genomen van de familie en toen door een deur naar de volgende etappe van die avond.

We werden wel heel gek aangekeken want we kwamen natuurlijk niet door de “gewone” deur… Even later werd ons dessertje nagebracht… je had de gezichten moeten zien… hilarisch…
mn kaasplankje was heerlijk, het stokbroodje heerlijk knapperig en de kaasjes.. mmmmm ik proef ze nog.. de notaris – lid van het forum van de avond- vroeg of ik er nog een glaasje port bij wilde… jammer genoeg bleef het alleen bij de vraag..

Na een heel leerzame en vruchtbare vergadering stonden we uiteindelijk om 10 uur weer op straat.
Al met al een heel lange dag dus.

Vandaag staat in het teken van boodschappen. Morgen heb ik er niet zo veel tijd meer voor dus vandaag moet het dan maar gebeuren. Even naar Dordrecht, naar de quiltwinkel voor de echt laatste dingen, een stuk flannel en iets anders.. Dan naar ons eigen winkelcentrum voor een luchtje voor Ot, aanbieding bij het kruidvat dus dat doen we maar, het is een heerlijk luchtje..
Dan naar de super voor de “gewone” boodschappen en daarna, als de puf er nog is moet ik nog wat doen in huis. Ik bedoel daarmee strijken……!!!! leuk werkje als het quiltstofjes zijn… maar in dit geval kleding, dat is dus minder.

Oke, ik ga mezelf een schop geven en aan de slag..

Geef een reactie

